zaterdag 25 mei 2013

Films die ik heb gezien #1


Ik vind het ontzettend leuk om films te kijken. Samen met mijn vriend heb ik een Pathé Unlimited abonnement, waardoor we onbeperkt naar de bioscoop kunnen gaan. Soms schiet het er een beetje bij in, maar we proberen iedere week een filmpje te pakken. Ook download ik vaak films. Heerlijk om een avondje te ontspannen!

Een keer in de zoveel tijd wil ik graag met jullie delen. Wat zijn mijn aanraders, welke films vielen tegen? Ik wil nog een leuke naam voor deze rubriek verzinnen (suggesties zijn natuurlijk altijd welkom). Voor nu, kijk mee naar de films die ik de afgelopen tijd heb gezien!

Identity Thief (2013)


Zakenman Sandy wordt regelmatig geplaagd om zijn 'vrouwennaam'. Ineens krijgt hij te horen dat iemand aan de andere kant van het land illegale dingen op zijn naam heeft gedaan. Ze kan echter niet opgepakt worden door de politie, omdat ze in een andere staat woont. De enige oplossing is om de identiteitsdief zelf op te gaan halen. Sandy is niet de enige die achter haar aan zit, omdat ze veel schulden heeft gemaakt. Lukt het hem om haar mee te krijgen? Ik zag de trailer van Identity Thief in de bioscoop en vond hem meteen grappig. Je weet dat er geen zwaar verhaal achter zit, dus ik ging hier puur heen om te lachen. Het is inderdaad een grappig en origineel verhaal. Aan het einde van de film kreeg ik toch medelijden krijgt met Diana, die de identiteit van Sandy heeft gestolen. Ik heb erg om de film gelachen en vond het een goede ontspanning.

Mijn cijfer: 7+
Cijfer IMDB: 5,7

Safe Haven (2013)


Katie slaat op de vlucht en komt terecht in een pittoresk dorpje aan het water. Hier leert ze Alex kennen, een weduwnaar die zich over haar ontfermt. Eerst wil ze hier niks van weten, maar toch groeien ze steeds meer naar elkaar toe. Het lijkt alsof ze een nieuw leven kunnen starten, maar haar verleden blijft haar achtervolgen. Ook deze film heb ik gekeken naar aanleiding van de trailer in de bioscoop. Het leek me een zielige film, een tranentrekker met een goed verhaal. Ook vond ik het grappig dat Cobie Smulders erin meespeelt, omdat ik fan van haar ben in de serie How I Met Your Mother. Ik vond het een echte vrouwenfilm. Hij was leuk, maar duurde wel een beetje lang (2 uur). Het verleden van Katie maakt de film spannend, ik was de hele tijd benieuwd waar ze nu precies voor op de vlucht was, en het was niet wat ik had verwacht. Het einde was een beetje vergezocht.

Mijn cijfer: 6,5
Cijfer IMDB: 6,4

The Big Wedding (2013)


Deze film gaat over de bruiloft van Alejandro en Missy. Alejandro is Colombiaans, maar geadopteerd door Amerikaanse ouders. Zijn ouders zijn al jaren gescheiden en zijn vader heeft een nieuwe relatie (met de beste vriendin van zijn ex). Allemaal prima, behalve dat Alejandro's streng gelovige biologische moeder overkomt voor de bruiloft en zij fel tegen scheiden is. Alejandro's ouders doen dus alsof ze nog steeds getrouwd zijn, wat natuurlijk helemaal niet leuk is voor de nieuwe vriendin van zijn vader en de schoonfamilie. Ondertussen spelen er ook nog dingen in de levens van Alejandro's broer en zus. Ik vond dit een hele leuke feelgood film. Romantisch, humor en goede acteurs. Een beetje voorspelbaar, maar dat vond ik niet erg. Als je houd van romantische comedy's kan ik je deze film zeker aanraden.

Mijn cijfer: 7,5
Cijfer IMDB: 5,2

Tangled (2010)


Deze film had ik gedownload, omdat ik zin had in een leuke animatiefilm. Veel heb ik al gezien, maar Tangled stond nog op mijn lijstje. Deze Disney film gaat over het verhaal van Rapunzel, wat ik eigenlijk nog helemaal niet kende. Rapunzel is een prinses die magische haar heeft gekregen van een bloem. Als ze gaat zingen heeft haar haar helende krachten, waardoor je eeuwig jong blijft en het kan wonden helen. Als het haar wordt geknipt verliest het zijn kracht, daarom is het zo lang. Rapunzel wordt als baby ontvoerd door een heks die voor altijd jong wil blijven, ze voedt haar op alsof ze haar dochter is. Rapunzel wil de wereld verkennen en als ze toevallig in aanraking komt met Flynn Ryder, helpt hij haar ontsnappen. Samen gaan ze op reis. Ik vond de animatiefilm erg mooi gemaakt en een leuk verhaal. Er wordt erg veel gezongen, dit hoeft van mij niet zo. Ook vind ik het leuk dat dit soort films toch vaak een dieperliggende boodschap hebben.

Mijn cijfer: 7,5
Cijfer IMDB: 7,8

The Girl With The Dragon Tattoo (2011)


Ik sluit het rijtje af met een wat zwaardere film, The Girl With The Dragon Tattoo. Mijn vriend had deze al eerder gezien en hij vond het een hele goede film, daarom hebben we hem nog een keer samen gekeken. De film gaat over journalist Michael Blomkvist, die door een schandaal is ontslagen. Hij wordt benaderd door een rijke zakenman, die een onderzoek wil doen naar zijn eigen familie. 40 jaar geleden is het nichtje van de zakenman spoorloos verdwenen. De politie heeft onderzoek gedaan, maar kon het niet verklaren. De man weet zeker dat iemand uit zijn eigen familie haar heeft vermoord. Michael gaat op onderzoek uit en wordt geholpen door Lisbeth Sander, de journaliste die heeft bijgedragen aan zijn ontslag. Samen stuiten ze op grote geheimen. Ik vond deze film erg spannend, het was zeker een goed verhaal. Wel moet je er echt even goed voor gaan zitten, de film duurt meer dan 2.5 uur en ik vond hem best ingewikkeld om te volgen. Maar, het is zeker de moeite waard! Dit is echt zo'n film waar je achteraf nog even over gaat nadenken.

Mijn cijfer: 8
Cijfer IMDB: 7,9

2 opmerkingen:

  1. Leuke reviews! Die Identity Thief lijkt me wel geinig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede films, vooral de laatste is erg interessant!

    BeantwoordenVerwijderen