donderdag 27 juni 2013

Kruidvat Natures Zoutscrub Lavendel


Laatst liep ik naar binnen bij de Kruidvat, op zoek naar een nieuwe scrub voor mijn lichaam. Het aanbod viel me een beetje tegen, er was niet zoveel keus. Vorig jaar schreef ik al een artikel over de fruitige bodyscrub. Dit keer koos ik voor de Natures Zoutscrub in de geur Lavendel.
Kruidvat Natures Zoutscrub Lavendel is puur zeezout met de rustgevende geur van lavendel. Gebruik het wekelijks om dode huidcellen te verwijderen en je huid weer heerlijk zacht te laten aanvoelen. De toegevoegde vitamine E helpt veroudering van de huid tegen te gaan. Extra vochtregulerende bestanddelen zorgen ervoor dat de elasticiteit van de huid behouden blijft.


De ingrediëntenlijst is kort, een scrub heeft natuurlijk ook niet zoveel nodig. De scrub bevat zee zout, ik vind dit erg lekker scrubben. Voor mijn gezicht gebruik ik graag milde scrubs, maar bij mijn lichaam vind ik het juist wel lekker dat je de korrels goed hun werk voelt doen.

Zoals je kan zien bevat de scrub Sodium Laureth Sulfate en Sodium Lactate. Op zich heb ik hier geen problemen mee, maar in deze lijn had ik meer natuurlijke ingrediënten verwacht. Citric acid is een organisch zuur, Tocopherol bevat Vitamine E en Linalool is de etherische olie die bijdraagt aan de geur. Ook bevat de scrub parfum.


De pot bevat 300ml, daar kun je dus een  flinke tijd mee vooruit. Als je de deksel losdraait zit er nog een dekseltje op de scrub. Dit vind ik erg handig voor in de douche, zo loopt er geen water in de scrub. Het grote nadeel van scrubs in een pot vind ik dat het zo onhandig werkt in de douche, dus dit is een groot pluspunt! 


De scrub heeft een heerlijke lavendelgeur, ik heb echt het gevoel dat ik in een spa beland ben. Heerlijk, ik raak er inderdaad helemaal relaxed van! Zoals je op deze foto al kunt zien heeft de scrub een grove structuur. Ook is hij vrij droog, in tegenstelling tot sommige andere scrubs die een meer olie-achtig laagje bevatten.


Op deze foto zie je de korrels duidelijk. Ik moet zeggen dat ik de scrub toch wel erg grof vind, ook al hou ik van grove scrubs. Zeker als je hem gebruikt met een scrubhandschoen neem je je huid flink onder handen, zegmaar. Hier moet je dus maar net van houden. Wel voelt mijn huid heerlijk zacht als ik onder de douche vandaan kom. 

De Kruidvat Natures Zoutscrub Lavendel is te koop bij Kruidvat voor €2,99. Voor dat geld is het zeker de moeite waard om eens naar te kijken, vooral voor de geur. Als je van een iets zachtere scrub houdt, kan ik je de fruitige bodyscrub aanraden.

6 opmerkingen:

  1. Deze scrub klinkt fijn! Ik vind het ook altijd wel fijn als ie wat grof is, maar het moet niet té worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze scrub ook, ook in de andere geuren! erg fijn vind ik 'm :-)

    BeantwoordenVerwijderen