vrijdag 21 juni 2013

Reizen die ik nog wil maken


Reizen vind ik echt ontzettend leuk. Normaal gesproken ben ik best een gewoontedier, maar op vakanties vind ik het juist leuk om elke keer weer een nieuwe plek te ontdekken. Het liefst zou ik elke maand weer ergens anders heen vliegen (tussendoor dan wel even weer thuis bijkomen, haha). 

Op de kaart hierboven kan je zien waar ik allemaal al geweest ben. Het voelt als best veel, maar volgens de website heb ik pas 7% van de wereld gezien. Nog veel te gaan dus! Ik wil jullie graag vertellen welke landen er bovenaan mijn lijstje staan.

Australië
Deze staat met stip op nummer één. Australië lijkt me echt een fantastisch land. Mooie natuur, mooie steden en aardige mensen. Ik wil hier zeker nog eens een keer een paar weken rondreizen. Op de kaart heb ik specifiek voor New South Wales gekozen, omdat Sydney de stad is die me het meeste aantrekt. Ik heb er filmpjes over gezien en de sfeer lijkt me zo relaxt! Ik heb zelfs een tijd op het punt gestaan om hier een semester te gaan studeren. 


Nieuw-Zeeland
Nieuw-Zeeland trekt me vooral door de natuur. Het schijnt hier nog mooier te zijn dan in Australië. Ik ben in Amerika naar natuurparken geweest, dat vond ik erg indrukwekkend om te zien. Ik denk dat Nieuw-Zeeland alleen nog maar specialer is. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn om Australië en Nieuw-Zeeland met elkaar te kunnen combineren!

Japan/Tokyo
Dit lijkt me echt een bizar land. Aan de ene kant is Japan wel Westers qua hoeveelheid faciliteiten, maar de cultuur is zó anders dan bij ons... het lijkt me echt geweldig om dit een keer mee te maken. Bijvoorbeeld oversteken op een druk kruispunt in Tokyo, dat lijkt me al een hele belevenis haha. Ook lijkt het me gek dat je helemaal niks kunt lezen op de borden, omdat ze natuurlijk met tekens schrijven. Een unieke ervaring in ieder geval!

Zuid-Afrika
Hier wil ik naar toe voor een safari. De big five spotten, slapen in een lodge tussen de dieren, dat is toch super vet? Ook vind ik de Zuid-Afrikaanse taal erg leuk, omdat het natuurlijk op Nederlands lijkt maar toch weer heel anders is. Dit wil ik echt een keer in het echt meemaken :)

Malediven
Als laatste kies ik voor de Malediven, of een soortgelijk eiland. Als er maar een hagelwit strand is, helderblauwe zee, palmbomen en van die kleine hutjes om in te slapen. Dit is echt mijn ultieme relaxvakantie, ik zie mezelf al helemaal liggen in een hangmat met een cocktailtje erbij. Vooral erg geschikt als huwelijksreis, mocht het er ooit van komen.

Dit waren de 5 plekken waar ik sowieso heen wil in mijn leven. Ik kan wel flink gaan sparen als ik het zo zie. Lijken jullie dit ook fijne vakantieplekken? Waar wil jij heel graag heen?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben het voor groten deels wel met je eens, allemaal leuke plekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met je eens! Ik wil zelf ook nog zooooveel reizen maken, haha!

    BeantwoordenVerwijderen