zaterdag 13 juli 2013

My Movie Month #2


Vorige maand schreef ik voor het eerst een artikel over de films die ik de afgelopen tijd had gezien. Het lijkt me leuk om hier een maandelijks terugkerend onderwerp van te maken. Daarom heb ik gekozen voor de naam 'My Movie Month'. Deze maand vertel ik jullie over The Great Gatsby, Hangover Part III, Before Midnight, Here Comes the Boom en Man of Steel.

The Great Gatsby (2013)



The Great Gatsby is gebaseerd op het bekende boek. Nick is getraumatiseerd door de oorlog en krijgt van zijn therapeut het advies om verhalen te schrijven, om zijn gedachten tot rust te laten komen. Nick kiest ervoor om het verhaal op te schrijven over zijn buurman, Jay Gatsby. De mysterieuze Gatsby woont in een kasteel en organiseert vaak grote feesten. Niemand weet precies hoe hij aan al dat geld is gekomen, er doen de wildste verhalen de ronde over hem. Gatsby is stiekem al jaren verliefd op Nicks oude vriendin Catherine. Als Nick de twee aan elkaar voorstelt, komen ze in spannende en tragische situaties terecht. Ik vond de film sowieso erg mooi gemaakt, en ook het verhaal erg goed. Dit is echt zo'n film waarbij je nog even moet nadenken waar het nou precies over ging, als 'ie is afgelopen.

Mijn cijfer: 8-
Cijfer IMDB: 7,5

Hangover Part III (2013)



The Hangover 1 en 2 vond ik echt hilarisch. Toen ik de trailer van deel 3 zag, wist ik dan ook direct dat ik erheen moest. Alan heeft psychische problemen en zijn vrienden besluiten hem naar een kliniek te sturen. Terwijl ze onderweg zijn om erheen te brengen, worden ze overvallen en wordt Doug gekidnapt. Dit is het werk van gangsters, die nog een appeltje te schillen hebben met Mr. Chow. Chow is op vrije voeten en Alan, Phil en Stu moeten hem zien te vinden. Ik vond de film op zich wel grappig, maar een stuk minder leuk dan de eerste twee delen. 

Mijn cijfer: 6
Cijfer IMDB: 6,1

Before Midnight (2013)


Ook deze film is de derde in een reeks, na Before Sunrise en Before Sunset. In het eerste deel ontmoeten de hoofdrolspelers elkaar, in het tweede deel zien ze elkaar opnieuw en beginnen ze een relatie, en in dit derde deel hebben ze relatieproblemen. Jesse heeft een zoon uit een eerder huwelijk, die in Amerika woont. Jesse en Celine hebben ondertussen zelf een leven opgebouwd in Frankrijk. Als Jesse begint over zijn twijfels om terug te verhuizen naar Amerika, krijgen ze ruzie. Ik heb de eerste twee delen niet gezien, maar omdat de film zo'n hoge recensie had op IMDB werd ik erg nieuwsgierig naar deze film. Het is een erg bijzondere film, waarin niet naar een hoogtepunt wordt toegewerkt zoals in de meeste Hollywood films maar het vooral gaat om de gesprekken tussen de hoofdpersonen. Ik zat anderhalf uur te wachten op de 'twist' in het verhaal, maar die kwam niet. Ik zou de film niet aanraden, maar misschien komt dat omdat ik de andere delen niet heb gezien. Ik had het gevoel dat ik iets aan het verhaal miste, waardoor ik niet begreep waarom het zo'n goede film was.

Mijn cijfer: 5
Cijfer IMDB: 8,5

Here Comes the Boom (2012)


Kevin James ken ik uit de serie King of Queens en ik vind hem echt een enorm grappige acteur. Toen mijn oog viel op deze film was ik dan ook meteen nieuwsgierig. Het verhaal gaat een biologieleraar die extra geld moet verdienen voor zijn school, zodat ze de muziekopleiding draaiende kunnen houden. Hij bedenkt een manier om snel aan veel geld te kunnen komen: boksen. Het enige probleem is dat hij er niet zo goed in is, dus dat zorgt natuurlijk voor grappige situaties. Dit is geen diepgaande film met een spannend verhaal, maar wel erg vermakelijk om naar te kijken. Zeker een aanrader als je zin hebt in een luchtige comedy.

Mijn cijfer: 6,5
Cijfer IMDB: 6,4

Man of Steel (2013)


Weer een heel ander soort film dan de rest uit dit rijtje, Man of Steel. Ik heb me nooit verdiept in het verhaal over Superman, dus ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten. Clark komt van een andere planeet, Krypton. Krypton is bijna vernietigd en zijn ouders sturen hem naar de aarde, zodat hij kan overleven en de mensheid kan helpen. Op aarde groeit Clark op bij 'normale' ouders. Hij merkt soms wel dat hij anders is dan de andere kinderen, maar dit moet hij geheim houden van zijn pleegvader. Als de mensen erachter komen dat Clark bijzondere krachten heeft, kan hij geen normaal leven meer leiden.  Dit gaat goed, tot de mensen Clark nodig hebben om de aarde te beschermen... tegen de overlevenden van Krypton. Ik heb deze film gezien in IMAX 3D en ik keek echt mijn ogen uit door de special effects. Als meisje zou ik hem niet zo snel uitkiezen, maar ik vond het geen straf om deze film mee te kijken met mijn vriend!


Mijn cijfer: 7,5
Cijfer IMDB: 7,7

3 opmerkingen: